Tilbake til alle arrangementer

Ditt verdifulle nabolag – Hvitsten. Del 1: foredragskveld

• Hvitsten grendehus Thomas Olsens vei 32 1545 Hvitsten (kart)

Se deg rundt der du bor! Hva er særegent ved ditt og naboens hus? Ditt verdifulle nabolag ønsker å sette fokus på steders identitet og særegenhet. Denne gangen går turen til Hvitsten i Vestby kommune.

Arrangementet er todelt. Denne første delen av arrangementet er en foredragskveld i Hvitsten grendehus. Her vil vi få en introduksjon til Hvitstens historie før Vestby kommune sier noe om den nye områdeplanen for Hvitsten. Vår faste foredragsholder Ole Jakob Holt avslutter kvelden med sitt foredrag om byggeskikk i området, hvor vi blant annet blir introdusert for gode verktøy for hvordan vi kan lese nabolaget.

Arrangementet er gratis, men grunnet bevertning er det bindende påmelding. Gi beskjed om du vil være med én eller begge dager. Påmelding sendes til aku@fortidsminneforeningen.no innen mandag 23. september.

Velkommen!

Arrangementet er støttet av Akershus fylkeskommune.

Del 2 av arrangementet er søndag 29. september. Se eget arrangement.

Foto: Maren Øinæs/Vestby kommune.

22. september

Bygningsverndagen på Vøienvolden!